Al-Ustadz Abul Aswad Al-Bayati
Nalika Wulan Suro teka, kathah tiyang Jawi ingkang langsung kelingan bab “larangan mantu”, “lembu sesajen”, nganti “makhluk gaib” sing seliweran. Lha kok sepisan-sepisan, Suro malah dipunidentikake kaliyan pengapesan. Padahal, miturut ajaran Islam, Suro menika Muharram, salah satunggaling asyhurul hurum, wulan suci ingkang dipunmulyakaken dening Allah SWT.
Kajian punika ndedonga supados para rawuh saget ngelurusake pangertosan, ngresiki aqidah, lan mulih dhateng tuntunan syariat Islam kanthi dasar Al-Qur’an lan Hadits. Wonten gegayutanipun kaliyan praktek klenik, jimat, sesajen, syirik laten, lan budaya-budaya liyané ingkang asring ditindakake tanpa kawruh.
📌 Ringkesan Isi Utama
1. Suro iku Muharram – Wulan Allah
-
Imam Ibnu Rajab ngendika, Muharram iku Shahrullah (Wulanipun Allah).
-
Sasi suci, dudu wulan musibah utawa angker.
-
Nanging masyarakat malah percaya menawa Suro minangka wektu dibukakné portal gaib, setan seliweran, lan lelembut bebas keluyuran.
2. Tatayyur lan Mitos Bulan Sial
-
Tatayyur: anggapan sial amarga waktu, tanggal, utawi pratanda tartamtu.
-
Conto: mantu, khitanan, utawi nglairké bocah dilarang ing Wulan Suro.
-
Padahal Nabi SAW ngendika:
"At-Tiyarah syirkun, at-tiyarah syirkun..." (HR. Abu Dawud)
Tegesipun: Ngandel marang pratanda sial kuwi kalebu syirik.
3. Syirik lan Bahayane
-
Syirik punika dosa paling ageng, boten dipunparingi pangapura menawi mati dalam keadaan niku.
-
QS. An-Nisa: 48 – "Allah ora paring pangapura tumrap syirik, lan maringi pangapura kanggo dosa liyané."
4. Posa Asyura lan Tasua: Ibadah kang Dilalekake
-
Suro iku wektu emas kanggo poso.
-
Posa Tanggal 10 Muharram (Asyura) ganjarané: Ngampuni dosa setahun kepungkur.
-
Disunnahaké poso tanggal 9 lan 10 (Tasua lan Asyura) supaya ora padha karo Yahudi.
5. Praktek Klenik: Sesajen, Jimat, Tumbal
-
Tradisi sesajen kanggé lelembut, tumbal kawan ireng (cemani, kendit, gagak rimang), lan jimat (semar mendem, tunggul nogo, dll.) punika praktek syirik.
-
Dalil: QS. Al-An’am: 162 — “Sesembahan, sembelihanku, uripku lan matiku mung kanggo Allah.”
6. Kultus Benda Mati = Takdisul Jamadat
-
Umat Islam dilarang ngultusake watu, keris, patung, dll.
-
Conto: Hajar Aswad dipun cium, nanging dudu awujud benda sakti. Sayidina Umar bin Khattab ngendika:
“Aku ngerti kowe mung watu. Nek Nabi ora nyium kowe, aku ora bakal nyium kowe.”
7. Ngandani Generasi Enom
-
Anak saiki seneng dulan, pacaran, cosplay, lan budaya londo.
-
Wong tuwa kudune ngandani nganggo cinta, ora mung ajrih-ajrih.
→ "Ajrih tanpa ilmu malah gawe kesesatan."
8. Jimat Ora Nggawa Keselamatan
-
Ana tiyang ngagem jimat pangarep-arep awet enom, sugih, tahan bala. Nanging jimat mung mbebayani aqidah lan nyeret menyang neraka.
-
Nabi dhawuh:
“Sing ngagem jimat, wis nyekutukaké.” (HR. Ahmad)
9. Mitos Pocong, Lelembut, lan Ziarah Kubur
-
Wonten mitos: ing malem Jumuwah, arwah bali mulih ning omah.
-
Padahal, ora ana dalil nimbali nyawa wong mati metu saka kubur.
-
Piwulang Islam: ziarah kubur kuwi adab, dudu ngundang arwah.
10. Akhire: Suro Wektu Bersyukur, Dudu Ajrih
-
Suro dudu sasi tangis, nanging sasi sukur lan muhasabah.
-
Dina Asyura iku dina Allah maringi kamenangan dhumateng Nabi Musa.
-
Mula, Islam nyunatake sukur nganggo ibadah, dudu pesta klenik.
🛡 Panutup: Ayo Ngresiki Aqidah, Nguri-uri Ilmu
Kita umat Islam kedah nyegah aqidah saking luntur, ora mung manut budaya tanpa mikir. Tradisi Jawa apik, nanging kudu disinari ilmu syar’i, supaya ora nyasar.
📣 Pesen utama:
“Nguri-uri budaya kudu nganggo aqidah. Suro dudu wektu nanggap wayang lan nyebar sesajen, nanging wektu eling Allah, nambah ilmu, lan ngamalke kebenaran.”
🎧 Rungokna audionipun kanthi ati kang bening. Ngrungokake ilmu iku bagian saka ibadah. Mugi dados manfaat tumrap kita sedaya lan nglantarake dhumateng ridha Allah Ta’ala.